Als je de zon tegemoet gaat, valt je schaduw vanzelf achter je
Klachten- en privacyreglement De Blocq Talent Management
Deventer, 27 oktober 2010 Klachten- en privacyreglement De Blocq Talent Management
PRIVACY EN INFORMATIEVERSTREKKING
De Blocq Talent Management houdt zich aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens
(WBP). De Blocq Talent Management verstrekt nimmer informatie aan derden betreffende
de inhoud van de behandeling of rapportage zonder dat u daar uitdrukkelijk schriftelijk
toestemming voor hebt gegeven. Informatieverstrekking over de behandeling aan uw
werkgever, arbodienst, verzekeraar of andere belanghebbende instantie, als (deel)betaler
van het traject, betreft slechts procesinformatie, ofwel de voortgang van de behandeling, en
gaat nooit over de inhoud van de behandeling. Uw privacy is bij De Blocq Talent
Management gewaarborgd.
1. Alle informatie over individuele cliënten wordt vertrouwelijk behandeld. Alleen indien de
cliënt daarvoor schriftelijk toestemming geeft, wordt informatie doorgegeven aan een
opdrachtgever.
2. De Blocq Talent Management draagt zorg voor de geheimhoudingsverplichting onder zijn
directe personeel en derden die ingeschakeld zijn bij de werkzaamheden van De Blocq
Talent Management.
3. Wet WBP en SUWI zijn hierbij van toepassing. Deze wetten houden in: Een eigen
privacyfunctionaris is er in de persoon van F.J.J. de Blocq van Scheltinga: een soort
interne toezichthouder die kan worden aangemeld bij het CBP. Taken zijn: het opstellen,
beheren en bewaken van het privacyreglement. Dossiers van cliënten worden minimaal 2
jaar en maximaal 10 jaar bewaard, daarna worden zij vernietigd.
4. Individuele cliënten hebben ten alle tijde het recht op inzage van hun gegevens en de
correcties daarvan als er aantoonbaar sprake is van incorrecte gegevens.
VOOR DE SAMENWERKING MET OPDRACHTGEVERS BETEKENT DIT CONCREET DAT VOOR HET
BEHANDELEN VAN KLACHTEN:
1. Wij een klacht als volgt definiëren: een klacht is een uiting van ontevredenheid over
uitgevoerde handelingen of werking van de diensten of gedragingen van het personeel
waarbij de betrokkene nadeel of schade heeft ondervonden en/of een persoonlijk belang
heeft.
2. Een klacht kan zowel schriftelijk als mondeling bij De Blocq Talent Management worden
ingediend.
3. De cliënt ontvangt van De Blocq Talent Management binnen twee weken een schriftelijke
bevestiging van ontvangst van de ingediende klacht.
4. De behandeling van de klacht gebeurt door een persoon die niet bij de gedraging en/of
uitlating waarop de klacht betrekking heeft betrokken is geweest.
5. De cliënt wordt in de gelegenheid gesteld om gehoord te worden.
6. Indien een klacht niet in behandeling wordt genomen, wordt de indiener van de klacht
uiterlijk binnen vier weken na ontvangstdatum hiervan op de hoogte gesteld.
7. Binnen 6 weken na datum ontvangst handelt De Blocq Talent Management
de klacht af. Deze termijn is de termijn die UWV hanteert in zijn eigen
klachtenprocedure.
8. De Blocq Talent Management stelt de cliënt schriftelijk en gemotiveerd in kennis van de
bevindingen van het onderzoek naar de klacht en de eventuele genomen maatregelen.
9. Indien bij de klacht betrokken partijen niet tot overeenstemming kunnen komen over de
uitkomst of behandeling van de klacht, zal in overleg een niet bij de klacht betrokken, ter
zakekundige partij verzocht worden onderzoek te doen naar een mogelijke oplossing voor
verdere afhandeling van de klacht.
VOOR DE SAMENWERKING MET OPDRACHTGEVERS BETEKENT DIT CONCREET DAT VOOR HET
WAARBORGEN VAN PRIVACY:
1. De door opdrachtgever verstrekte gegevens over cliënten zijn persoonsgegevens in de
zin van de Wet bescherming persoonsgegevens, de Wbp. Deze gegevens worden door
De Blocq Talent Management behandeld met inachtneming van hetgeen in deze wet en
de SUWI-wet (artikel 74) is bepaald. De door het opdrachtgever verstrekte gegevens
zullen door De Blocq Talent Management uitsluitend gebruikt worden voor het doel
waarvoor ze zijn overgedragen.
2. De Blocq Talent Management is verantwoordelijk voor het nakomen van deze
geheimhoudingsplicht door het personeel en door het bij de uitvoering van de
werkzaamheden ingeschakelde derden. De Blocq Talent Management zal deze plicht
naleven en ervoor zorg dragen dat deze informatie niet aan derden bekend wordt.
3. Alle persoonsgegevens worden beschermd en gestructureerd opgeslagen. Dit gebeurt
zowel digitaal doormiddel van wachtwoorden als fysiek door de persoonsgegevens op te
slaan in een dossier dat opgeslagen is in een afgesloten, brandvrije kast.
4. De Blocq Talent Management zal bij beëindiging van de met opdrachtgever gesloten
overeenkomst, alle tot de persoon van de cliënt te herleiden gegevens, data en/of
resultaten bij beëindiging van de begeleiding van de cliënt verwijderen. De gegevens die
noodzakelijk zijn voor de wettelijke bewaarplicht zullen 10 jaar bewaard blijven.
5. De Blocq Talent Management houdt zich aan de bepalingen in zijn privacyreglement
zolang dit, met inachtneming van wat is bepaald in de Wet bescherming
persoonsgegevens, blijft gelden.
6. De Blocq Talent Management stelt de cliënt vóór aanvang van het traject op de hoogte
van de inhoud van het klachten- en privacyreglement